Roczny plan pracy
Podstawa prawna:
Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. (Dz.U. 2017 poz. 1658)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60, 949 i 1292). Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz. 60).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. (Dz.U. z 2017r. poz. 356) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r.(Dz. U. z 2017r. poz. 1591), w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Statut Przedszkola Publicznego nr 64 w Szczecinie
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o:
diagnozę potrzeb i zainteresowań,
koncepcję pracy przedszkola
program wychowawczy przedszkola
wnioski z nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2016/2017
oczekiwania rodziców wobec przedszkola,
treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego,
treści podstawy programowej.
wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej
podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2016/2017:
Kontynuować realizację zadań profilaktyczno – wychowawczych, które cieszą się dużym zainteresowaniem .
Nadal zachęcać rodziców do aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola.
Pozyskiwać w środowisku lokalnym partnerów wspierających działania przedszkola.
Stwarzać warunki do rozwoju osobowego i zawodowego nauczycieli.
W dalszym ciągu ulepszać bazę przedszkola, w miarę możliwości zakupić brakujące pomoce dydaktyczne.
Przestrzegać prawa oświatowego i wdrażać nauczycieli do bieżącej pracy z przepisami prawa.
W dalszym ciągu rozpoznawać potrzeby w zakresie opieki i zapewniać dzieciom i rodzicom wszelkie dostępne formy pomocy.
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018:
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.
Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.
Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek.
Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.
I.Priorytety i cele przedszkola na rok szkolny 2017/2018:
Organizowanie warunków do realizacji procesu edukacyjnego, wspomagającego rozwój dziecka w obszarze poznawczym.
Organizowanie aktywności dziecka w zakresie nabywania samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
Wzmacnianie poczucia wartości poprzez realizację programu edukacyjnego „Wychowanie do wartości”.
Organizacja warunków sprzyjających rozwojowi ekspresji językowej dziecka poprzez stosowanie aktywnych metod pracy i bezpośredni kontakt z literaturą, sztuką i teatrem.
II.Założenia główne z koncepcji pracy przedszkola:
• Realizacja działań w zakresie zrównoważonego rozwoju.
• Wspieramy indywidualny rozwój osobowości, zainteresowań i uzdolnień.
• Stwarzanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych prowadzących do zaspokajania naturalnej ciekawości, inspirowanie aktywności i samodzielności, kształtowanie konkretnych umiejętności dzieci.
• Dbamy o prawidłowy rozwój emocjonalny: stwarzamy warunki dające dzieciom szansę, by stawały się: otwarte na ludzi, samodzielne, gotowe do podejmowania ryzyka, radzące sobie w różnych, często trudnych sytuacjach, ufne w swoje możliwości, odpowiedzialne.
• Uczymy bezpiecznych zachowań oraz umiejętnego radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia, przy udziale autorytetów – służb mundurowych ,ratunkowych.
• Dążymy, by rodzice byli partnerami i współtwórcami sukcesów swoich dzieci poprzez udział w planowaniu zadań, życiu przedszkola.
• Współdziałamy z lokalnymi instytucjami i promujemy placówkę w środowisku.
• Ustawicznie się doskonalimy, aby zapewnić dzieciom edukację na najwyższym poziomie.
III.Diagnoza stanu przedszkola na dzień 30.08.2017
Przedszkole wyróżnia atrakcyjna oferta edukacyjna, autorskie programy edukacyjne wspomagają pracę z dziećmi.
Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.
W przedszkolu panuje dobra atmosfera pracy.
Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy i pobytu dziecka.
Nauczyciele mają wysokie kwalifikacje i nadal doskonalą swoje umiejętności.
Rozwijana jest współpraca ze środowiskiem lokalnym: instytucjami oświatowymi i społecznymi.
Rodzice są zadowoleni z usług placówki.
Baza lokalowa przedszkola i jego wyposażenie pozwalają na realizację przyjętych programów. Kąciki zainteresowań i atrakcyjne zabawki zachęcają dzieci do swobodnej, twórczej zabawy. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu i umożliwia prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
Obszar : Opieka , wychowanie , edukacja.
Organizacja procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.
Doskonalenie systemu wychowawczego , kształtowanie postaw dzieci i respektowanie norm społecznych.
Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności dzieci.
Promocja zdrowia, bezpieczeństwa i aktywności ruchowej.
Nabywanie wiadomości i umiejętności . Wyzwalanie aktywności poznawczej.
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka.
Doskonalenie systemu wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Poszerzanie oferty przedszkola, rozwijanie zainteresowań dzieci – organizowanie zajęć dla dzieci uzdolnionych.
Obszar: Funkcjonowanie przedszkola w środowisku.
Organizacja wydarzeń przedszkolnych środowiskowych we współpracy z rodzicami i partnerami zewnętrznymi.
Promocja przedszkola i system obiegu informacji.
Działania na rzecz środowiska społecznego.
Współpraca z rodzicami i wspieranie rodziny w wychowywaniu dzieci.
Współpraca z instytucjami i innymi podmiotami środowiska.
Obszar: Organizacja i zarządzanie przedszkolem.
Doskonalenie systemu dokumentowania pracy przedszkola.
Aktualizacja prawa wewnętrznego.
Harmonogram zebrań rady pedagogicznej.
Przydział zadań dodatkowych oraz zajęć dodatkowych z dziećmi.