
Kurczaczki i jajka
Kładziemy przed dzieckiem daną liczbę kurczaczków i jajek. Możemy je narysować wspólnie z dziećmi lub wykorzystać gotowe. Prosimy dziecko, żeby połączyło je w pary, pytamy czy każdy kurczaczek będzie miał swoje jajko. Kolejnym wariantem jest rozdzielanie pisanek po równo, żeby każdy kurczaczek dostał tyle samo jajek.
Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym
Potrzebne będą maskotka lub obrazek zajączka, liczmany ( pompony lub stworzone przez dziecko z bibuły kuleczki na kształt jajeczka) oraz szczypce, dzięki którym wypracujemy u dziecka chwyt pęsetkowy. Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy, by dzieci nas poprawiły. Pomponiki oczywiście chwytamy szczypcami.
Przeliczanie
Najprostsza możliwa aktywność, kładziemy przed dzieckiem pisanki lub kurczaczki (mogą być to przedmioty służące do dekoracji naszego mieszkania lub obrazki stworzone przez dziecko), prosimy żeby policzyło i powiedziało ile ich jest. Wkładamy je do woreczka i pytamy dziecko, ile znajduje się w woreczku, ile musimy dołożyć lub zabrać, żeby została zaproponowana przez nas liczba. Liczymy obiekty w ciągu, a następnie je przestawiamy, żeby pomóc dziecku zauważyć, że niezależnie od układu, ich liczba zostaje taka sama. Odejmujemy i dodajemy kurczaczki i pisanki za każdym razem pytając ile ich jest.
Rytmy
Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców, korzystania z nich w rozmaitych sytuacjach, pozwalają lepiej zrozumieć otaczający je świat, a w przyszłości łatwiej uczyć się matematyki. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dziecko załapie prawidłowość, pozwólmy jemu samemu je układać.
Rytmy można układać naprawdę ze wszystkiego, co tylko przyjdzie nam do głowy.