
Kilka dni temu przywitaliśmy Nowy Rok, ale nadal pozostajemy w karnawałowym klimacie…
Dzieci z grupy V przy okazji zapoznania się z literką Z małą, wielką, pisaną i drukowaną, wzięły udział w zajęciach zadaniowo zabawowych według pedagogiki Froebel.
W świat balu i karnawału przenieśliśmy się dzięki baśni „Kopciuszek”.
To właśnie bohaterka tej znanej historii musiała opuścić zamek królewski, gdy zegar wybił godzinę dwunastą.
Ze świata bajki płynnie przenieśliśmy się do tematu, jakim jest ZAKOŃCZENIE ROKU, które stało się znakomitym pretekstem do omówienia znaczenia czasu oraz tego w jaki sposób go odmierzamy.
Przecież to właśnie w sylwestrową noc odliczamy ostatnie sekundy do nadejścia oczekiwanego Nowego Roku.
Grupa badawcza oglądała z bliska za pomocą lup kolorowe klejnoty i kamienie szlachetne. Dzieci opisywały ich różnice, barwy i właściwości, zapoznawały nazwy tj. rubin, diament, szmaragd itp.
Następnie komponowały wieczorowe stylizacje, kształtując poczucie estetyki. Zadania oceniała wybrana grupa Jury, która przyznawała punktację. Dzięki temu działaniu dzieci utrwaliły cyfry od 1-9 i przyswoiły znajomość liczebników porządkowych przyznając miejsca.
Zespół artystyczny malował farbami styropianowe figurki w strojach balowych. Dzieci mieszając farby obserwowały też, jak można łączyć kolory, tworząc zupełnie nowe barwy.
Zespół Darów przeliczał zbiory układając gości do stolików w sali balowej. To zadanie kształtowało umiejętności przeliczania na konkretach a także utrwalało wiadomości na temat zbiorów i znaków tj. <,>,=.
Grupa gospodarcza przygotowywała smakołyki z wafelków, dżemu, różnokolorowych cukiereczków i innych jadalnych ozdób.
Z Daru nr 10 starszaki układały literki Z, z i odczytywały wyrazy z obrazkowych kart sylabowych, które rozpoczynają się na spółgłoskę z tj. zegar, zamek, znak, zima itp.
Na koniec mogliśmy zrobić zabawne zdjęcia.
Następnego dnia wykonaliśmy piękne kolorowe prace plastyczne „Niebo w sylwestrową noc”.