
Dzieci podczas zajęć edukacyjnych z pomocą literatury, filmów edukacyjnych, ilustracji, zabaw badawczych celem zgłębiania wiedzy przyrodniczej wytwarzaniem zaciekawienia i zainteresowania, naturą, zostały zapoznane ze sposobami hodowli roślin jak również poznały czynniki, które wpływają na rozwój naszej flory.
Przedszkolaki poznawały pracę ogrodnika i nazwy narzędzi ogrodniczych jak również czynności związane z wiosennymi pracami w ogrodzie z pracami ogrodniczymi, porównywały nasiona i cebulki roślinek.
Każda grupa z pomocą pań nauczycielek założyła eksperymentalną hodowlę roślin w sali. Dzieci zostały zapoznane z wyglądem nasion np. rzodkiewki, szczypiorku czy owsa. Następnie wysiewały przyniesione nasiona i cebulki kwiatów do pojemników. Doniczki zostały ustawiona na parapetach i półkach w słonecznym miejscu. Celem takich działań jest obserwacja wzrostu naszych sadzonek. Dzieci dzieliły się swoimi pomysłami, co trzeba jeszcze zrobić aby zapewnić właściwe warunki rozwoju roślinie.
Nasze ogródki wyglądają uroczo.