
W przed dzień 11 listopada dzieci z grupy „Wodniki” poznawały symbole Polski poprzez rozwiązywanie zagadek. W trzech kopertach znajdywały się zadania związane z flagą (odszukiwanie Polskiej wśród innych podobnych), hymnem (dzieci rozpoznawały melodie pieśni, opisywały postawę jaka należy przyjąć podczas śpiewania oraz wskazały okoliczności dla których tę pieśń się śpiewa. Ostatnia z kopert dotyczyła zadania związanego z godłem Polski. Dzieci miały za zadanie ułożyć z kafelków postać Orła Białego. Po każdym rozwiązaniu zadania dzieci otrzymywały po dwie litery. Na tyle każdej z nich była zapisana odpowiednią liczba oczek. Ułożenie ich w odpowiedniej kolejności dało rozwiązanie hasła „POLSKA”.
Wykorzystanie technologii w edukacji dzieci to ważna metoda, która będąc uzupełnieniem zajęć polegających na działaniu i pobudzaniu lewej półkuli, sprawdza się doskonale dla współczesnych małych „uczniów”. Na konturach Posiłki wyświetlonych na tablicy multimedialnej dzieci malowały palcem Wisłę, a następnie przyczepiały na magnes napisy poszczególnych ważnych miast w Polsce uprzednio odczytując z pomocą nauczyciela ich nazwy.
Następnie starszaki w grupach zadaniowo zabawowych według pedagogiki Froebel nadal pozostały w tematach bliskich naszemu krajowi. Dzieci z grupy gospodarczej z prostokątnych chlebów tworzyły polską flagę za pomocą smacznego dżemu truskawkowego i serka typu grani. Inny zespół miał za zadanie ozdobić darami stroje ludowe z różnych regionów Polski, a grupa artystyczna malowała orła białego – godło naszego kraju. Działania matematyczne były ściśle związane z zadaniem z jakim mierzyła się kolejna grupa. Wodniki w tym zespole rozmieniały, zamieniały i przeliczały polskie banknoty i monety o różnych nominałach, przybliżając sobie znajomość naszego polskiego złotego.