
Kilka dni temu przywitaliśmy Nowy Rok, ale nadal pozostajemy w karnawałowym klimacie.
Dzieci z grupy V przy okazji zapoznania się z literką S małą, wielką, pisaną i drukowaną wzięły udział w zajęciach zadaniowo zabawowych według pedagogiki Froebel.
Tematem przewodnim stał się SYLWESTER.
Grupa badawcza oglądała z bliska za pomocą lup kolorowe klejnoty i kamienie szlachetne. Dzieci opisywały ich różnice, barwy i właściwości. Następnie komponowały stylizacje karnawałowe, kształtując poczucie estetyki.
Zespół artystyczny wycinał z rolek formy za pomocą których starszaki tworzyły obrazy przestawiające kolorowe fajerwerki na nocnym niebie. Dzięki temu zadaniu kształtowały umiejętności posługiwania się nożyczkami. Dzieci mieszając kolorowe farby obserwowały jak można łączyć kolory, tworząc zupełnie nowe barwy.
Inne dzieci w grupie Darów przeliczały zbiory układając gości do stolików w sali balowej. To zadanie kształtowało umiejętności przeliczania na konkretach a także utrwalało wiadomości na temat zbiorów i znaków tj. <,>,=.
Grupa gospodarcza przygotowywała smakołyki z wafelków, dżemu, różnokolorowych cukiereczków i innych jadalnych ozdób.
Na koniec dzieci układały za pomocą darów literki S, s oraz wypowiadały słowa, które rozpoczynają się na spółgłoskę s tj. Sylwester, ser, stylizacja, serpentyny, smok, sok, styczeń, sopel, styl itp.