Jump to content

SYSTEM NAGRÓD I KONSEKWECJI W PP 64 ,,RUSAŁKA”

SYSTEM NAGRÓD I KONSEKWECJI W PP 64 ,,RUSAŁKA”

Dzieci potrzebują precyzyjnego określenia co jest dozwolone, a czego nie wolno.
Opracowując „Kodeks  przedszkolaka” musimy zarówno wspierać
i motywować je do przestrzegania obowiązujących norm i zasad , jak również  konsekwentnie egzekwować go.
Skutecznym środkiem wychowania są nagrody i pochwały.
Mają one wartość zachęcającą do pracy dla każdego człowieka, a tym bardziej dla dziecka.
Uznanie i akceptacja mobilizują do dalszych wysiłków.
NAGRADZAMY ZA:
•Stosowanie ustalonych zasad i umów.
•Wysiłek włożony w wykonaną pracę.
•Wywiązanie się z podjętych obowiązków.
• Bezinteresowną pomoc innym.
•Aktywny udział w pracach na rzecz grupy i przedszkola.

FORMY NAGRADZANIA:
•Pochwała indywidualna.
•Pochwała wobec grupy.
•Pochwała przed rodzicami.
• Eksponowanie mocnych stron dziecka.
•Wyznaczanie dziecka do prowadzenia zabawy np. pociągu.
•Przydzielenie ważnego zadania do wykonania.
•Wyznaczenie dziecka na „pomocnika” przy realizacji określonego zadania.
•Zastąpienie nauczyciela w prowadzeniu zabawy.
• Możliwość wyboru przez nagrodzone dziecko ulubionej formy działalności, zabawy.
•Wyróżnienie przez dostęp do atrakcyjnej zabawki.
•Atrakcyjne spędzanie czasu, atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dzieci.
• Uatrakcyjnienie dnia (wprowadzenie nowej zabawy, bajka).
•Chodzenie w pierwszej parze.
Drobne nagrody rzeczowe np. emblematy uznania ( odznaka, order ).

Po ustaleniu norm postępowania powinniśmy także ustalić konsekwencje za brak podporządkowania się im.

KONSEKWENCJE STOSUJEMY ZA:
•Nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia
w grupie i przedszkolu.
•Stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu
własnemu i innych.
•Zachowania agresywne.
•Niszczenie wytworów pracy innych, ich własności.
•Celowe nie wywiązywanie się z podjętych obowiązków.

FORMY KONSEKWENCJI:
•Upomnienie słowne  indywidualne (przypomnienie obowiązujących zasad).
•Upomnienie słowne  wobec grupy.
• Poinformowanie rodziców o przewinieniu.
• Okazywanie niezadowolenia – gest, mimika, wyrażenie przez nauczyciela smutku i niezadowolenia z powodu zachowania dziecka.
•Czasowe odsunięcie od zabawy.
•Wyciszanie dziecka przez indywidualne zabawy przy stoliku.
•Rozmowa na temat postępowania dziecka – przedstawienie następstw zachowania (skłonienie dziecka do autorefleksji).
•Zastosowanie aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji.
•Spędzanie kilku minut na „krzesełku myślenia”.
•Wykonanie pracy na rzecz poszkodowanego (np. rysunek jako forma przeproszenia).
•Wykonanie pracy na rzecz grupy (np. ułożenie zabawek, książek
w kącikach zainteresowań).

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym Nr 64

GodzinaOpis
6:30 – 8:30Oferta wykraczająca poza podstawę programową wychowania przedszkolnego: Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne.
Zabawy organizowane przez nauczyciela z elementami adaptacji, integracji, wspierające uzdolnienia, zainteresowania.
Zabawa ruchowa/ćwiczenia poranne, czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do śniadania
8:30 – 9:00Śniadanie
9:00 – 11:30Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, pobyt na powietrzu (organizowane i swobodne gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie, spacery, wycieczki)
zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, obserwacja dzieci
zajęcia kompensacyjno- wyrównawcze
oddziaływania opiekuńczo- wychowawcze (wdrażanie do samoobsługi, przestrzegania zasad bezpieczeństwa, kulturalnych zachowań społecznych, czynności porządkowe, higieniczne)zajęcia dodatkowe
11:30 – 12:00II danie obiadowe
12:00 – 14:00Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego: odpoczynek/ wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie bajek i opowiadań, zabawy swobodne w sali lub na powietrzu przy niewielkim udziale nauczyciela, obserwacja dzieci, zajęcia kompensacyjno- wyrównawcze,
oddziaływania opiekuńczo- wychowawcze (wdrażanie do samoobsługi, przestrzegania zasad bezpieczeństwa, kulturalnych zachowań społecznych, czynności porządkowe, higieniczne)
14:00 – 14:30Zupa, podwieczorek
14:30 – 16:30Oferta wykraczająca poza podstawę programową wychowania przedszkolnego:
realizacja programów i koncepcji własnych, zajęcia i zabawy organizowane przez nauczyciela wspierające uzdolnienia, zainteresowania, zajęcia dodatkowe, imprezy okolicznościowe, zajęcia sportowe

Ogłoszenia

Przedszkolaki pamiętają o osobach starszych

17 listopada 2019

14 listopada obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Seniora, dlatego dzieci z grupy II wybrały się do pobliskiego Klubu Seniora Caritas, aby złożyć osobom starszym serdeczne życzenia, a także obdarować Ich samodzielnie wykonanymi laurkami.

JEMY ZDROWO – Świetliki przygotowują sałatkę

8 listopada obchodziliśmy Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. W związku z tym Świetliki poznały zasady zdrowego odżywiania. Dowiedziały się również o konieczności jedzenia warzyw i owoców . Na koniec dzieci umyły ręce i zabrały się do pracy. Przygotowały zdrową sałatkę owocową którą zjadły z ogromnym apetytem.

AKADEMIA Z OKAZJI ROCZNICY NIEPODLEGŁOŚCI

16 listopada 2019

15 listopada z okazji 101 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości odbyła się uroczysta Akademia „Niepodległa ze Stanisławem Moniuszko w tle”. Dzieci z grupy IV przygotowały dla swoich kolegów i koleżanek, a także naszej Pani Dyrektor, nauczycieli i wszystkich pracowników przedszkola, inscenizację dotyczącą trudnych losów naszego kraju, który był ciężko doświadczany poprzez liczne wojny. Dzięki temu, […]

Zobacz więcej

Nasze Grupy

Elfy

Elfy

Grupa I - dzieci 3 letnie
Panie: Dyrektor Jolanta Januszkiewicz, Anna Wójcik

Grupa Elfy
Chochliki

Chochliki

Grupa II - dzieci 3-4 letnie
Panie: Beata Bojkowska- Gałaj, Aleksandra Wis

Grupa Chochliki
Świetliki

Świetliki

Grupa III - dzieci 4 letnie
Panie: Marta Szewczyk, Wioleta Flis

Grupa Świetliki
Skrzaty

Skrzaty

Grupa IV - dzieci 5-6 letnie
Panie: Anna Szafraniec , Klaudia Lesińska

Grupa Skrzaty
Wodniki

Wodniki

Grupa V - dzieci 5-6 letnie
Pani: Maria Lipiec

Grupa Wodniki